Horská výzva - Šumava

22.07.2017

Na Horskou výzvu jsem se přihlásil v poslední možný den. Bylo to takové rozhodnutí na poslední chvíli a také poslední možnost, jak si ještě trochu zazávodit před odjezdem na Tatranskou šelmu. V úvahu ještě připadal závod v rámci Kilpi Trail Running Cupu v Krkonoších, ale ten už byl velmi blízko závodu v Tatrách a obával jsem se nedostatku času na regeneraci. Horská výzva, tentokrát pořádaná na Šumavě v Železné Rudě se nabízela jako nejlepší řešení. Trasa "half" na vzdálenost 44,4 km byl tak akorát. 

Do Železné Rudy jsem přijel opět o den dříve a ubytoval se v penzionu nedaleko startu. V den závodu, tedy v sobotu ráno jsem vstal asi dvě hodiny předem. Po obvyklém snídaňovém menu (ovesná kaše, banán, káva a voda) jsem si v rychlosti připravil běžecký batoh, navlékl se do běžeckého a vyrazil na start závodu, který byl na nedalekém fotbalovém hřišti. Aktuální teplota okolo 15°C byla tak akorát na kraťasy a tričko. Kolem půl deváté jsem dorazil do prostoru startu. Panoval zde čilý ruch a spousta závodníků již netrpělivě přešlapovala poblíž startovního koridoru. Pár minut před devátou vyzval moderátor závodníky, aby se připravili ke startu. Hudba začala hrát hlasitěji, dron vzlétl...3,2,1 a je odstartováno.

První úsek trati, jak už bývá u trailových závodů zvykem je do kopce . Had pomalu stoupajících závodníků sbírá první výškové metry. Sem tam se mi pod nohy připlete pes některého ze závodníků v kategorii dogtrekking, ale to ničemu nevadí. Přibrzdím, počkám a pokračuji dál, na závodění bude ještě času dost. Až na Pancíř (15 km, první kontrola) je cesta stále do kopce a přepálit začátek je to poslední co bych potřeboval. Po prvním čipu a doplnění energie na 15 kilometru pokračuji dál, směrem ke druhé kontrole na Hojsově Stráži  na 30 km. Úsek mezi Pancířem a Hojsovou Stráží považuji za jeden z těch "výživnějších", které jsem kdy v rámci trailu běžel. Strmé seběhy a prudké výstupy mi pomalu a jistě beru síly. Jsem na druhé a poslední kontrole. Na chvilku se zastavuji, beru dva kousky melounu, kolu, trochu rozinek. Jelikož vím, že do cíle je to dalších cca 15 km, nechávám si dolít obě lahvičky a pomalu se vydávám na poslední úsek vedoucí zpět do Železné Rudy. Následuje další z mnoha stoupání a já cítím jak síly ubývají. Necítím se úplně v pohodě a trochu hůř se mi dýchá, ale i s pocitem sevřených plic pokračuji dál. Cítím, že sílu na běh mám, že nohy nejsou tak unavené, jen ten svíravý pocit na hrudi mi nedovoluje běžet delší úsek v kuse. Uvědomuji si, že dnes svým výsledkem neoslním sebe ani nikoho jiného. Cílem v Železné Rudě probíhám na 53. místě (kategorie jednotlivci) v čase 6:55´33. 

Výsledek mé první Horské výzvy nebyl zrovna ten, který bych si dal za rámeček. Závod byl pořadatelem připraven poctivě, úžasná příroda, krásné výhledy a počasí bylo tentokrát velmi přívětivé. Velmi oceňuji různorodost terénu, její obtížnost, která se mi na papíře nezdála tak náročná. Trať byla ve skutečnosti těžší, než jsem očekával. Po nakouknutí do seriálu závodů Rock Point - Horské výzvy, kde jsem zjistil, že tyto závody jsou opravdu VÝZVOU, se rád přihlásím na některý z dalších.

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky