KTRC Ještědský horský půlmaraton

18.09.2016

Hned měsíc po drsném seznámení s během v horském prostředí se společně s Honzou vydávám na další závod seriálu KTRC, který se tentokrát koná na Ještědu. Závod je na 21,1 km s pěkným převýšením 1200 m. 

Dopoledne při přijezdu do Liberce, už  je z dálky vidět mračna mlhy, která se valí přes kopce. Ještěd není vůbec vidět a tak si říkám, že dnes to na žádná panoramata nebude. Po příjezdu do Horního Hanychova, kde je zázemí závodu lehce poprchává, ale spíš bych řekl, že je to taková ta vlhkost z mlhy. Teplota je 10°C. Počítám, že na vrcholu bude zima určitě větší, ale po předešlých zkušenostech s množstvím oblečení volím pouze jednu vrstvu. Teplejší triko s dlouhým rukávem a na nohy krátké elasťáky. Předpokládám, že kopce mi dají zabrat a nechci dopadnut jako v lednu na Blaníku, kde mi bylo strašné vedro a oblečení jsem mohl po doběhu komplet ždímat 🙂. 

Závod je odstartován v pravé poledne. Běžím lesem souběžně s lanovkou, která končí na Černém Vrchu, kde se pak stáčím doleva. Asi kilometr běžím po vrstevnici a pak míří cesta dolů k Dvořákovu kříži, kde uhýbá ostře doprava. Tento závod je prvním pořádným testem nových, trailových bot Salomon S-Lab Wings, které prý díky své podrážce skvěle drží, což se mi potvrzuje a sám jsem překvapený, co si můžu v sebězích dovolit 😉. Od Dvořákova kříže začínám dvoukilometrové stoupání na Ještěd. Teplota podle mého názoru šla určitě dolů, ale cesta do kopce zdá se, udržuje tělo optimálně zahřáté. Mlha je čím dál hustčí a čím víc se blížím k vrcholu, tím méně vidím před sebe. Viditelnost jsem odhadoval tak na 30 m což bylo na jednu stranu fajn, protože nebyl vidět vrchol na který bylo potřeba se dostat 😀. Prostě jem šlapal mlhou do kopce a najednou byl na Ještědu 🙂. Od Ještědu je cesta v celku fajnová. Běžím až na okraj Světlé pod Ještědem, kde se trasa točí doleva směrem na Pláně. Pětikilometrové kolečko lesem a vracím se zase zpět na Pláně. Mírné stoupání na Čertův vrch a stejnou cestou lesem jako na začátku se řítím z kopce dolů k cíli. I když je tento článek celkem krátký a stručný, neznamená to, že byl závod nějaká ryhlovka, v mém podání určitě ne 😀. Trať jsem zdolal  v čase 3:12'18.

Závod na Jěštědu byl asi první, kdy jsem si na nic nestěžoval 😉. Pár puchýřů z novějších bot, ale jinak nic zásadního. Závod jsem si užil a rozhodně mám v plánu se na Ještěd vrátit.

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky